Així comença la roda de premsa del passat 3 d'agost del 2017 al diari El Punt-Avuí sobre la presentació dels actes d'aniversari.

Els actes van començar amb el concert de fi de curs passat, titulat De la pineda al mar, en el qual es va presentar el logotip de l’aniversari, dissenyat per Pere Alvaro, amb un 50 – i el lema 50 anys vivint la música– que continuarà protagonitzant els pòsters i els programes de les programacions de celebració previstes per a la tardor, l’hivern i la primavera vinents, amb diferents colors per a cada estació i el zero canviant de posició al voltant del cinc amb pentagrama.
Després de tancar el programa la programació especial d’estiu –que ha inclòs diversos concerts i la graduació amb actuacions d’alguns alumnes del grau professional que des de fa dos cursos s’ofereix a L’Energia– aquesta “festa de la música al llarg de tot l’any” continuarà a la tardor amb un nou concert de graduació d’alumnes, el 30 de setembre. A més, l’escola tornarà a participar en el Festival de Jazz Costa Brava amb diverses actuacions al carrer, els dies 14 i 15 d’octubre, i les seves formacions també actuaran a diferents espais de Palafrugell el 25 de novembre per celebrar la diada de Santa Cecília. També a la fi de novembre L’Energia Cobla visitarà Brussel·les en el marc d’un dels molts intercanvis internacionals que ha impulsat l’escola, actuant sempre com una “ambaixadora” de Catalunya al món. També està prevista la presentació de la biografia de la dansaire i coreògrafa Eulàlia Hortal, escrita per Oriol Oller, professor del centre. A l’acte, hi actuaran L’Energia Cobla i l’Esbart Mestre Sirés.
A l’hivern tindrà lloc un cicle de cinc concerts de petit format –un per cada dècada– protagonitzats per antics alumnes que es dediquin professionalment a la música, precedits per conferències sobre la història i les històries de l’escola, també a càrrec d’exalumnes. Per a la recta final de la celebració, ja a la primavera, queden dues de les activitats principals: la inauguració d’una exposició sobre la història de l’escola i un espectacle final, el 27 de maig. L’objectiu és que tant l’exposició com l’espectacle siguin itinerants, per remarcar la vocació d’obertura al món d’aquesta escola pionera, que ara té 30 professors i més de 300 alumnes. El 50è aniversari es tancarà amb una arrossada amb música en directe, com no podia ser d’una altra manera.
Consulta l'entrevista sencera de Xavier Castillón a:
http://www.elpuntavui.cat/cultura/article/19-cultura/1208765-musica-i-generositat.html